|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Barabara, her.
Hei hei- siden dette er "lure på" tråden tror jeg at jeg prøver meg på noen nybegynner spørsmål her Fant ingen nybegynner-tråd.
Jeg startet på LCHF idag, og lurer jo på om jeg i det hele tatt spiser riktig? Alt har bestått av såkalt ja-mat, men jeg synes jo selv at mengden har vært mye... Er jo så indoktrinert med at slanking skal innebære sultfølelse, mens det her er stikk motsatt!
Hvordan regner man ut at man ligger under 20 gram per døgn? Da er det vel fram med kjøkkenvekta for å veie maten og deretter regne ut etter varedeklarasjonen og karbohydrater?
Og til sist, er den lavkarbo posen til baking av brød fra Rema 1000 ok? Ser at den inneholder 12.9 gram kh, men spiser kanskje bare to tynne skiver per dag.
Hilsen nybegynner og skikkelig "grønn" Tusen tusen takk for svar!!
Hvilken LCHF-bok er det du følger? For å regne karber må du nok veie maten. diett.no er et fint verktøy for å følge med på inntaket.
Om lavkarbobrødet (det fra møllerens?) er ok kommer helt an på hvilken retning du følger, men dersom du ligger så lavt som 20g er det mest hensiktsmessig å bruke karbene på grønnsaker. Du skal spise når du er sulten og spise til du er mett.
Les nybegynnertråden først av alt 
Lykke til 
|