Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-12, 15:37   #13
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva er greia med alle vitaminene?

Jeg vet i hvert fall at overvektig svært ofte har problemer med D-vitaminopptaket, og er man diabetisk og insulinresistens gir også det problemer med opptaket. Selv om jeg spiser fet fisk flere ganger i uka, tar tran og i tillegg tok 20 ug D-vit tilskudd (vet ikke hva det er i iu, men det er i hvert fall 4 ganger mer enn det behovet som liksom skal være 5ug). Likevel klarer jeg ikke å komme meg over 40 på D-vit - og siste måling var så lavt som 32. Ganske kraftig D-vitaminmangel m.a.o. Jeg fikk beskjed av legen å starte med 250 ug i D3 tilskudd (gjennom en krem), og det er ganske så mye mer enn de 10 ug som tilskuddene man får over disk i Norge har. Jeg har enda ikke klart å somle meg til å bestille den kremen (:rolleyes), men jeg tar i hvert fall 100 ug D3 oralt nå.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat