|
Sv: Permanent hårfjerning
Jeg har vært på Avea klinikken i Stavanger og fått behandling med Palomars Starlux pulslys for fjerning av bikini linje. Det er "tilnærmet smertefritt ("frysedelen" av behandlingen var det jeg kjente mest), trygt og forbløffende effektivt" – for en stund iallefall. De sier at forskjellen er stor i forhold til andre lys/lasermaskiner. Første behandling lovet godt, andre likeså. Men så kom sommeren og de anbefalte å vente til høsten for neste behandling. Nå er det høst..... og så vidt jeg kan se er alt håret tilbake .... Jeg betalte kr. 199 for første behandling, - kr. 1199 for neste. De sa snittet for antall behandlinger var fire for beste resultat.
De sa også at det funket bedre dess mørkere hår man har. De hadde dårlig erfaring med blondt hår. Da mangelen på pigment gjorde at lyset iklke klarte å "ta" det skikkelig. En kollega ble frarådet å bruke penger på behandling fordi hun er for lys.
Siden vi fikk introduksjonstilbudet gjennom jobber har vi flittig diskutert resultat. Og det er blanda. På tvers av hårfarge og pigment. Noen har vært der kun to ganger og er hårfri. Andre har vært det 4-5 ganger og er litt "mellomfornøyd". Jeg tror jeg vil prøve et par tre ganger til før jeg gir opp. Men jeg har ikke råd nå.......
Opprinnelig lagt inn av Avea.no
I 2004 skjedde en aldri så liten revolusjon innen lysbehandlingsmaskiner. Da ble de første 2.generasjons lysmaskiner presentert, såkalte I2PL (IPL heter maskiner med gammel teknologi). avea klinikken har som hittil eneste klinikk i Norge gått til innkjøp av en slik 2. generasjon lysmaskin – Starlux ® laget av Palomar i USA.