|
Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen
Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.
Kjære Lindemor! Hva er egentlig problemet ditt?
Du har normal bmi (*drømme...*)
Du bruker str 38 (*drømme..*!)
Du er kjempesprek, trener ofte flere timer om dagen (*drømme...*!!)
Du har nådd ditt opprinnelige mål (*drømme..!!!)
Dessuten stortrives du med kostholdet og opplever å være i kjempeform og klarer å holde mange av plagene dine i sjakk det meste av tida.
Så hva er egentlig problemet? Har du tenkt ordentlig over om problemet ditt er - at du egentlig ikke har et vektproblem? Og at du nesten savner det? Fordi det alltid har vært en del av din identitet? 
Nå er det ikke min mening å være brutal - absolutt ikke! Men jeg har lest mye av det du har skrevet, og er så imponert. Du virker så bevisst og flink og engasjert - og har nådd så mye!! Vekten er helt på plass, du får masse komplimenter for utseende, du er sprek. Jeg skjønner at du fortsatt tidvis har problemer med smertene og sykdommen din. DET skjønner jeg at du vil bruke kosthold og trening til å håndtere.
Men vekten, min venn. Det spørs om ikke den er et problem du snart må venne deg til at du ikke har lenger... Rart, men kanskje sant?
Åh! Tusen takk for at du skrev dette! :rørt:
Jeg har senest i dag skrevet noe om dette selv i journalen....endel tanker har surret og det er vanskelig å finne veien liksom. Jeg ser at du har helt rett; hva er egentlig problemet?!
Det er nok så enkelt som at jeg har innbilt meg at alt vil være så såre vel bare jeg veier noen kilo mindre og kanskje 69! Merkelige greier, men denne gangen skulle jeg liksom klare å se det tallet. Å oppleve at kroppen min ikke er enig, er ikke fullt så enkelt å akseptere.
Samtidig sier jeg til meg selv at det er viktig å være sterk. Ha muskler istedenfor det motsatte osv. Hvis kroppen min må veie omkring 75, så får jeg bare gjøre det...
Jeg må rett og slett flytte fokuset litt og det er en prosess jeg føler jeg er igang med. At du nå skrev dette til meg, er til stor hjelp. Tusen takk! Du er god!
Og nei... det er ikke lett dette, men ingen har lovet at det skal være det heller. 
|