|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Ler godt Cyan og Victory; og ser for meg handa som går helt automatisert opp til munnen. Regner med det er flere enn meg som kjenner den bevegelsen (litt for) godt? Vi er skrudd sammen ganske snodig, men likevel ganske likt mange av oss. Du gir vel svaret for hvorfor det skjedde når du sier det er ganske mye stress i livet ditt? Emosjonspiser er jeg også. Skulle ønske jeg spiste emosjonene i stede for å spise pga dem....
Jeg greier forresten ikke stoppe når jeg kommer over en sånn 70% sjokolade, og synes den på 85% er ille fæl så den er ikke noe valg i det hele tatt. Cavaliersjokoladene får jeg magevondt av så de holder jeg meg langt unna. Derimot kjøpte jeg sjokolade fra Lavkarbohuset før jul, som er søtet med tagatose og som jeg hadde glemt - underlig nok. Den var god, og jeg får ikke "kick" og må spise resten slik jeg får med 70% freia. Kanskje fordi jeg er mer bevisst, jeg vet ikke. Nå er det ikke et mål å verken ha eller kunne spise sjokolade, men det er nå sånn at vi koser oss med både mat og litt godt innimellom. Da er dette et godt alternativ for min del. Kommer langt med det å vite at sorten finnes og jeg da....
Fridagen min er utnyttet til det fulle, med å ikke gjøre noenting. Ganske slitsom det skal jeg si dere, siden jeg er en person som stadig vekk holder på med noe/har prosjekter på gang. Resten av dagen skal jeg lese, slappe av og bake brød. Har dere forresten prøvd disse? Knallgode brød fra Lena Beatrice. Bare det å spise brød som ikke er svampete og attpå til er litt krispy! I dag skal jeg bake halv porsjon og lager omelett av eggeplommene som brukes som pålegg.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|