|
Sv: Fra lavkarbo til normalt sunt kosthold?
Jeg er også helt enig med Hyypah og Smgj 
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor man må skille mellom lavkarbo og normal sunn mat.
Noe av (eller gjerne hele) poenget med lavkarbo er jo nettopp å spise naturlig mat laget fra bunnen av 
Jeg aner ikke hvor mange karber jeg kommer til å tåle når jeg er ferdigslanket, men lavkarbo kommer det uansett til å være. (dvs opptil 150 gr kh) Dette er fordi jeg har lest mye om hvordan fett, proteiner og karbohydrater virker i kroppen, og jeg har dermed ikke noe ønske om å gå tilbake til den gamle livsstilen (Nå er min gamle livsstil rimelig langt unna normalt sunt kosthold, så det blir litt off topic)
Men hva mener du er et normalt sunt kosthold? Det vet vi jo ikke og kan dermed eeeegentlig ikke svare på spørsmålet ditt
Men jeg kan tippe at du gjerne vil kunne spise "som andre" dvs kunne gå på restaurant uten å måtte lure fælt på hva maten inneholder, eller gå på besøk uten å føle deg kjip fordi du ikke kan spise alt av det de serverer?
Dersom du faktisk ikke er allergisk/intolerant mot stivelse/gluten osv, så er det ikke noe i veien for å leve liberalt lavkarbo. 80-150 kh er ganske mye om du ikke har som mål å fråtse i sukker eller stivelse og om du til hverdags spiser slik (forutsatt igjen, at du ikke går opp i vekt av det, tror heldigvis det ikke gjelder så altfor mange) så er det ikke noe i veien for å spise litt mer innimellom, så lenge det bare er innimellom 
Men personlig erfaring på området har jeg ikke. (ennå..)
For meg er det ganske enkelt å fortsette denne livsstilen, siden min samboer også spiser som meg. Han er normalvektig, så vi spiser som dette fordi det er bra for oss begge, ikke kun for å gå ned i vekt. Hadde det bare vært meg hadde det vært myyye værre. (har forsøkt det også)
Jeg mener iallefall at et normalt sunt kosthold ikke kan ha særlig store mengder stivelse og sukker for å være sunt, og dermed er det lavkarbo 
|