Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-12, 13:56   #66
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Hvorfor så intens moralsk forargelse?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Nå finner jeg selvsagt ikke kildene i farta, og Statistisk Sentralbyrå har (som nevnt tidligere i trådet) kun statistikk over dødelighet fra hjerte- og karsykdom, ikke hvor mange som lever med det. Kan se hva jeg finner senere, evt. krysse fingrene for at den eminente Pål Jåbekk tar en tur innom tråden.

Pål Jåbekk sier det samme i bloggen sin, her:

Sitat:

Drevon sier at vi har redusert risikoen for å få hjerte- og karsykdom. Programlederen burde spurt han om forekomsten av hjerte- og karsykdom har gått ned, noe den ikke har gjort. Fedon kommer innom dette senere i debatten med det viktige poenget at det ikke er noen grunn til å tro at den reduserte dødeligheten kommer av de endringene som har skjedd i kostholdet. Drevon ble her tatt i å forsøke å lure seerne med en egenprodusert versjon av sannheten.

(Artig å lese dette blogginnlegget, der usaklige debattinnlegg slaktes.)

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat