Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-12, 20:03   #25
-Cilia-
Medlem

-Cilia- sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 37
-Cilia- er ny på veien

Sv: Forbrenning av alkohol

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Så kort fortalt så hvis jeg sitter i sofan og ser film mens alkoholen brytes ned, så brytes det ned andre ting i tillegg.. (Egentlig seff! Alkohol er ikke bra for kroppen! Ble du glad nå hypah? )

Men hvis jeg trimmer underveis mens kroppen bryter ned alkohol så reduserer jeg kanskje disse ekstra nedbrytningene?? Dvs at kroppen kanskje ikke tar skade av alkoholen like fort som den ellers ville ha gjort??
Reparasjonskcal med andre ord!!

Hm, nei, ikke helt. Når du sitter i sofaen og ser film brytes alkoholen ned, men fett/karb/prot-nedbrytningen er nedsatt mens dette foregår. Hvor mye det er snakk om skal jeg ikke påstå at jeg vet, men om det blir sagt at fettnedbrytningen blir "satt på vent" av fagfolk vil jeg tro at det er en betydelig del.

Dersom du trener under alkoholnedbrytningen vil mengden fett/karb/prot som blir metabolisert øke så mye som anstrengelsen krever, siden leverens etanolnedbrytning er konstant. En annen ting å tenke på er at man kan få veeeeldig lavt blodsukker av å trene under alkoholpåvirkning. Dette fordi glukosen i blodet vil gå med til energiproduksjon i musklene, og alkoholen (eller nedbrytningen av den) vil hindre nydanning av glukosen.

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat