Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-12, 01:36   #31
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor så intens moralsk forargelse??

Opprinnelig lagt inn av Livsnytersken, her.

Ja, jeg har noen teorier.
Hvis hele kostholdet først og fremst hadde gått på de medisinske fordelene
og fokusert på ren helsepolitikk ifb. bla:
Diabetes, allergier, epilepsi, mage/tarmsykdommer osvosv.
Og overskriftene i avisene hadde brukt de medisinske fordelene av et kosthold med redusert innhold av karbohydrater, ville mange tatt det for det det er. Tidd stille og overlatt til spesialistene å uttale seg.

Men, så settes det fokus på de overvektige de som " er de feite og late" og som tror at kosthold bestående av bacon og smør er veien til lykken. "Er det ikke det vi mistenke - jammen er dem dumme i tillegg"!
Joda, jeg har hørt det selv.

Vi har en moral her i landet hvor det er opplest og vedtatt at vi ikke mobber folk som er syke, meeen.. "tjukka/tjukkasen" er noe jo helt annet da...
Da får vi straks en million synsere anført av mediene som har synspunkter så det holder!
Og så lenge mediene får råde grunnen med alt tullballet de koker sammen, så vil motstanderne/synserne få nok argumenter til å fortsette sitt korstog.
For alle vi som mer eller mindre er plaget med overvekt, i tillegg til andre plager burde vite at hvis vi "bare spiser mindre og beveger oss mer" så er jo problemet løst for svingende!
Rart at vi ikke har tenkt på det før forresten???

Det har jeg jammen ikke tenkt på; at det er disrespekten for overvektige som kan ligge til grunn for at lavkarbo så lett avfeies. Men denne tida blir den siste tida hvor noen ler da endelig. For nå er fedmegåten løst. Den som ler sist ler best. De som trodde de overvektige var dumme var selv de dumme.

Vi er også innpodet med at brød og melk er så sunt,noe vi må ha, så å kutte ut det blir sikkert helt merkelig for mange.