Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-05, 00:58   #12
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: salmonella i kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av nøtta

salmonella er oppskrytt ! andre fra andre land, øst i europa f.eks tåler fint et måltid med salmonella bakterier .... milde vel og merke , men det jeg mener er at normenn hadde ikke tålt samme dose ... Er vi for renslige i Norge ?

uff nå får jeg sikkert høre det men det irriterer meg at vi normenn går rundt som noen snobbete glasskuler ....

Det er vel det at vi ikke er vandt med det? I sydligere land kan jo lokalbefolkningen fint spise mat med "sine" bakterier i, men vi som kommer langveis fra kan bli alvorlig syke av de samme bakteriene. Det er jo derfor vi helst ikke skal spise softis og drikke vannet i Syden feks.

Men jeg tror nok at dersom man har en god tarmflora så tåler man det meste. Jeg tar ALLTID en god dose melkesyrebakterier hver dag i sydligere land, da blir jeg aldri syk uansett hva jeg spiser!!!!!!!
De fleste har nok en generelt DÅRLIG tarmflora pga p-pillebruk, antibiotika, dårlig kosthold osv...