Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-12, 22:15   #9
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kikerter og røde linser

Opprinnelig lagt inn av cilemora, her.

er det noen som har prøvd dette??

står feks at mos av røde linser smaker nesten som
potetmos??
og kikerter brukes jo i nesten alle rettene til fedon...

og hvor får man tak i sånt?? hehe
fins verken på joker eller ica her iallfall

Joda, både Rimi og Ica har i alle fall her, de står sammen med ertene i små bokser, både hermetiske og i pappkartong.

Mye billigere er det å dra på en såkalt innvandrerbutikk og kjøpe tørre. Linsene er det ikke noe forarbeide med, men kikertene legges i vann over natten og kokes en liten time til de er møre. La dem så renne av skikkelig i et dørslag før du har dem i små poser og hiver i fryseren. Ta ut det du trenger og hiv i kjelen eller stekepanna, tiner på få minutter.

Jeg bruker kikerter istedet for poteter/ris/pasta, slenger dem i panna når jeg steker kylling eller laks eller hva som helst annet egentlig. Med andre grønnsaker og litt karri f.eks. er det kjempegodt til fisk.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat