|
Sv: Januartrening 2012
Opprinnelig lagt inn av Ellep, her.
Har akkurat vært på skitur, 12 km, flott føre men tåke på toppen, ble dyktig sliten.
Målsetting for neste uke:
Gå på jobb hver eneste dag: 25 min. hver vei. Lett om morgen, hardt hjem igjen.
Gå min. en mil på ski annenhver dag, har prøvd hver dag, men da blir det kramper og strekker om natta. Går bedre når jeg begrenser litt.
Magnesium er jo ikke en slags trylleformel som fjerner kramper....verdt å notere seg. Ser at mange sverger til magnesium i store doser under Birkebeinerrittet og rennet hvert eneste år.....vel, regelmessig trening er nok den aller beste medisin mot kramper hvor du får musklene vant til å jobbe over mange timer.
Noe som mange birkebeinere ser ut til å glemme hvert eneste år.....hahaha.
Skal du bli kvitt kramper så er mitt råd å trene jevnlig den distansen du ønsker, gjerne lengre og ikke vær redd for å få i deg salter i maten gjennom kostholdet ditt.
Magnesium fjerner kun symptomet, men ikke årsaken til krampene er min mening.
Nå kommer sikkert mange til å uttale seg masse om magnesiumets fortreffelighet i kroppen osv osv og de kjemiske reaksjoner som skjer osv.
Bare tull, tren jevnt, venn kroppen til lengre distanser, så skal du se at du blir kvitt krampene du får etter 10km på ski. Ikke start med annenhver dag 10km, kanskje det er for mye, start med 5km kanskje. Etter en stund kan du øke distansen.
Å starte for brått, for raskt og for mye for en som er utrent er garantert kramper, magnesium eller ei...
|