Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-12, 18:40   #76
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

[quote=Brokkoli;
Men jeg lurer på en liten ting, som kanskje dere har merka noe til? Før (for meg betyr "før" som regel "da jeg spiste høykarbo") ble jeg alltid komplett utkjørt etter trening, og det var vanskelig for meg å gjøre noe som helst etterpå. Nå føler jeg at jeg aldri blir helt utkjørt. Altså, jeg blir jo sliten for jeg pusher meg selv gjennom økta, det er ikke det jeg sier - men jeg føler at jeg ikke "bruker meg opp", slik jeg gjorde før. Har dere også merka denne forskjellen, sammenliknet med før dere oppdaget lavkarbo? Er dette fordi jeg tidligere tømte glukogenlagerne mine, mens jeg nå bare får mer energi fra mitt eget fett når jeg har brukt opp overskuddsketonene?[/quote]

Ja, dette kjenner jeg godt igjen. Jeg restitueres mye raskere etter trening på dette kostholdet, enn på det kostholdet som staten anbefaler. Helt klart. Jeg kan også kjøre langkjøring uten å gå tom nå, noe som slettes ikke var mulig før.

Hva som er den fysiologiske forklaringen må jeg overlate til folk som kan mer om dette enn meg, men jeg er hellig overbevist om at kroppen min jubler.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat