Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-12, 15:13   #7
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Jeg vil svare generelt. Noen går opp i vekt fordi de har levd på lavkalori med for lite protein og fett. Kroppen sulter mer om den ikke får beskyttet muskelaturen ,som skjer ved for lavt inntak av proteiner. Sulten kan bli sterk og en kan overspise, og fortsette med det enten fordi man fortsatt sulter og også fordi man "jo har sprukket" og derfor fortsetter. Å gi kroppen det dn trenger hindrer behovet for å skeie ut og overspise.

Noen spiser mye plutselig fordi de er svært triste. Noen spiser mye ved stress og liten tid til å tenke på planlegging av matinntak. Noen spiser mellom måltider ller småspiser hele tiden fordi blodsukkeret svinger pga hormonproblemer/høykarbomat.

Jeg synes det å spise nesten bare brød som du spør om er skummelt om du ikke har en høy terskel for hvor mye karbohydrater du tåler før du legger på deg. For meg er brød en versting. Om jeg vil fort opp i vekt kan jeg spise loff med smør og gulost. Men grønnsaker, fisk, kjøtt, og litt frø, nøtter, smør, olje og ost gjør meg tynn.

Hva med å bake lavkarbobrød? Da spiser du ikke mange skivene fordi de er mektige og du trenger ikke bake så ofte. Og å bytte ut ett brødmåltid med en annen type middag, eller salat med ost og kylling etc.