Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-05, 14:39   #302
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Nille

For issalat og agurk er jeg til en viss grad enig. Men jeg reagerer litt på at det ikke finnes noe næringsmessige årsaker til å spise grønnsaker. Så vitaminer og antioksidanter, fiber + enzymer som finnes i mange grønnsaker er ikke viktige i det hele tatt ? De er bare til pynt ? Brokkoli som f.eks. inneholder jern, selen, sink, magnesium, kalsium, vitamin A, B6, C, E og K - bortkasta ? Og en bete lever er bedre.
På grunnlag av at eskimoen ute i isødet klarte seg uten ? Eller....

Ja, lever är bättre. En bit stekt lever innehåller tio gånger så mycket nyttigheter som motsvarande mängd broccoli. Och då är broccoli ändå en av de allra bästa grönsakerna. Du måste faktiskt äta 1 kg kokt broccoli för att få den näring som du får från 100 g stekt lever. Men tyvärr ger broccoli sex gånger så mycket karbohydrater som lever. Och det innehåller varken vitamin B12 eller vitamin D. (En bit lever däremot ger mer än tio dagsintag av vitamin B12.)

Jag klagar inte på broccoli. Det är en utmärkt grönsak, med stora mängder vitamin C. SJälv brukar jag mixa broccoli med smör och grädde. Ibland lägger jag i en avocado också. Det är ett utmärkt tillbehör till min stekta mat.

Broccoli innehåller fibrer också, men dem bryr jag mig inte om. Ingen har någonsin lyckats visa att fibrer är nyttiga, trots att många har försökt.

Det jag beskriver är min väg. Du ska självklart följa din. Det finns många vägar som leder till målet.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat