Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-12, 16:11   #1
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

"Lavkarbodiett er ikke bra for barna" Aftenposten

Sitat:

Voksne får gjøre som de vil, men det tenderer til barnemishandling å gamble med maten til barna på denne måten. Å skulle hindre barn å spise brød, poteter, pasta og ris er feil, jeg har ikke problemer med å si det. Karbohydratene i disse matvarene inneholder næringsstoffer som vi vet er viktige for barns utvikling.

Sitatet kommer herfra: http://sprek.aftenposten.no/sprek/-L...rna-13390.html

Jammen mange som uttaler seg negativt om lavkarbo for tida! At potet og korn skal være så viktig kan jeg ikke se noen grunn til.

Jeg synes de heller burde uttale seg kritisk til andre ting - hva med store mengder ferdigmat? Junk? Godteri flere ganger i uka? Barn som drikker en cola om dagen og spiller dataspill i mange timer? Babyer som får rød saft på flaske på bussen? Lista er da laaaaaaang over ting som er verre enn å kutte potet og brød! Mange barn får ALT for mye sukker, jeg vet godt at det ikke er lett å unngå (har barn selv), men det er allikevel stor forskjell på å begrense det og gi stor tilgang.

Barn kan fint få all næringen de trenger på moderat lavkarbo på gode og varierte råvarer. De mangler ingenting.

Dessuten - hvorfor kan ikke slike "eksperter" skaffe seg litt kunnskap i biologi, historie eller evolusjon? Da kunne de kanskje skjønt hva som er et kostholdseksperiment. Et lavfett- og fullkornseksperiment. At det skjer i stor skala gjør det på ingen måte bedre.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat