Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-05, 12:43   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Skal ikke si mer om søtstoff, det har Iset dekket flott her ! Jeg er en av dem som ikke tåler Atkins-barer eller mye kunstig søtstoff om jeg skal gå ned. Samler helst vann av dem....

Når det gjelder vektnedgangen din så er 2 kg på to uker, dvs. 1 kg i uka, helt flott. Det er også helt normalt. De fleste ligger rundt 0.5 - 1,5 kg pr uke. De som ha mye å gå ned - tar av mest og fortest virker det som. Med dine 14 kilo er du nok ikke tung nok for å oppnå 3-4 kilo i løpet av de to første ukene. Når du har gått på induksjon et par uke vil kroppen ta seg en "pause" for å områ seg litt. Det erogså helt vanlig å få et platå på et par uker. Cluet her er å vente til den finner seg i at den får mindre og annen mat enn tidligere. Den vil etterhvert oppdage dette og begynner å slippe kilo igjen. Hvis du gir opp og begynner å spise normalt, så vil den oppfatte at en får mat og slipper kiloene, men så er det full stopp.

Når du så begynner å spise lavkarbo igjen begynner kroppen å bli forvirra. Den skjønner ikke ha som skjer, og så begynner den å spare igjen. Det verste du kan gjøre er å gå av og på - du ødelegger forbrenningen din og kroppen reagerer negativt - fordi den ikke skjønner hva som skjer.

Du må gi kroppen din ro og fred.
Mitt råd er at du fortsetter med induksjon et par uker til, slik at du kommer igang. IKKE VEI DEG FØR DET HAR GÅTT 14 DAGER. Spis minst 3 måltider pr dag, gjerne med et par mellom måltider. Ikke la det gå mer enn 6 våkne timer uten å spise noe. Kutt ut lettbrus og lettprodukter/snop/godteri. Ikke spis Atkins sjokolade / barer. Spis kun det som står på tillatte matvare lista og les reglene for induksjonen en gang til. Det er lett gjot å ha glemt noe. De som vi har ført inn her er de siste og riktige:

Drikk 2.5 til 3 liter vann pr dag (gjerne med en sitronskive i, da blir det litt friskere).

Og ikke gi opp, du er ikke alene. Flere av oss har prøvd oss frem i de uendelige før vi har funnet VÅR måte å gjøre det på. Vi er alle forskjellige og liker/tåler forksjellige ting !

Ikke vær redd for å spørre om du har spørsmål. Vi skal hjelpe deg så godt vi kan !!