|
Sv: 4-5 middager?
Thailendere spiser 3 måltider om dagen - alle det vi kaller "middager". Dvs - 1-2 av måltidene er restemåltider, og 1 er nylaget (stor nok til rester). Men de bruker mye grønnsaker i "middagene".
Jeg spiser for tiden sånn og det fungerer fint. Det er bare det at man - om man skal ha et fullverdig kosthold som man kan leve i årevis på - må spise en god del grønnsaker sammen med proteinkilden. (Og/eller gasse seg i innmat som det skrives over, og slik som de nevnte inuitene gjorde. Mener det er beskrevet at man spiste innholdet i magesekken fra rein for å få tilskudd av c-vitamin... Jeg hadde foretrukket noen skiver paprika .)
Jeg _tror_ forøvrig man _kan_ overleve lenge på proteiner og fett, men f.eks c-vitamin får man (for) lite av på et slikt kosthold. Så hva med å spise proteinbasert, men "øve" deg på å like litt grønnsaker også? Steke paprika og løk til kotelettene f.eks?