|
Sv: Hvilke grønnsaker?
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Ja, jeg veit jo det med å drikke vann for å fordrive vann. Men siden det er vannet i maten som stort sett tas opp tenkte jeg kanskje det var det den lagret også? Altså at man bør spise vannfattig mat, men drikke mye ved siden av?
Å ja, den tanken streifet meg faktisk, at det var det du mente ... Men det er fortsatt en feilslutning, for slik jeg forstår det er det at vannet er bundet i cellene i grønnsakene med på å hydrere cellene i kroppen fordi det ikke bare er rent vann, men også små mengder andre stoffer (sporstoffer m.m.) i grønnsakene som gjør at kroppen tar det opp og jeg vil tro, er med på å gi riktig vannbalanse. Mens å drikke store mengder rent vann jo kan kan virke negativt ved at man vasker ut elektrolytter. Og nyrene skal helst ikke belastes med vann hele tiden, de må få hvile seg også. De er nemlig ved siden av å rense kroppen kroppens "batterier" (i henhold til kinesisk medisin). Så det å spise mat med høyt vanninnhold og spesielt grønnsaker (og frukt, for oss som spiser det) er nok det gunstigste 
Sist redigert av Huldr : 05-01-12 kl 02:21.
|