|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.
Hei, igjen :P
Har tenkt en del, og vingler mellom å følge Hexeberg sin bok eller om jeg skal prøve meg på Ketolysekuren.
Jeg har gått på skaldeman og gikk ned 10 kg der, så er jo i gang.
Hvem av de "filosofiene" ovenfor er nærmest Skaldeman eller enklest å følge?
Det spørs litt hva du trives best med, hva du vil vurdere som "enklest". Jeg synes ketolyse er veldig lettvint, fordi det er få, men bestemte regler. (Dette antallet karbohydrater, disse matvarene) - og man får mengdene osv fort "inn i fingrene". Det er selvsagt også ketogent, i likhet med Skaldeman, så det blir ikke så veldig annerledes - den største forskjellen er nok rom for litt mer grønnsaker.
Hexebergs anbefalinger går på ca 50g kh i dagsinntaket, og da er det rom for mer forskjellig mat... og flere valg å ta. Ikke alle er i ketose ved et slikt dagsinntak. Jeg synes det virker "vanskeligere", men det er litt fordi jeg vet at min egen kropp ikke hadde fungert så godt med noen av de tingene Hexeberg gjør rom for i dagsinntaket - gulrot, for eksempel, eller mye brøderstatninger.
Det blir veldig opp til dine preferanser. (For ordens skyld; jeg følger ikke selv ketolyse, men det var ketolyseboka jeg brukte som veileder da jeg først begynte å spise ketogent. Hexeberg sine bøker er også fulle av nyttig info og oppskrifter!)
|