Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-12, 20:06   #4798
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Hva tenker dere om 2012 da damer?

Kjære alle lekre, smekre, herlige og flotte mennesker.
Nå er et nytt år her, klar og nakent - og det blir akkurat som vi gjør det til selv. For min del har høsten gått til slapphet og tildels udisiplin, men nå er vi her. Det handler lite om datoen i seg selv, men januar er alltids en "restart". Slutt med røyk og snus i desember, nå er det full fokus på korrekt mat og bedre helse. Har skjedd så utrolig mye her på alle plan, kunne egentlig skrevet meg ihjel om det. Jeg føler det er på sin plass å starte nå; kjøpte dog et Fedon-brød på butikken. Jada, jeg vet, det er litt skinnhellig gjort av meg, men jeg tenker at jeg legger lista lav og heller starter mykt. Planen er, som jeg spøkte med til mamma her om dagen; There's no longer "low carb", it's "no carb"! Og det mener jeg. Jeg skal trappe sakte, men sikkert ned til 5-7 g k per dag, så ketoseånden skal skinne herfra til månen og tilbake Ønsker ikke ketose akkurat nå da jeg vet hva den bringer med seg av hormonell (bi)virkning, og det passer ikke nå.

Kjenner på alt av klær at det strammer, ser det forsåvidt godt også. Hadde jo et mer markert ansikt tidligere, og hendene var mer senete (mye rart man henger seg opp i?) før, og dette vil jeg ha tilbake. Regner med at rundt mars/april at veiinga blir aktuelt, men før det tar jeg ikke sjansen; nedturen er IKKE verdt å risikere bare pga. et tall. Kanskje målbandet skal fram?

Hunden er så herlig. Nå er han min. Gikk på en liten smell da han skulle hjem til tidligere eier i midten av desember, i tillegg til at resten av "gjengen" var i Spania, så jeg var rastløs. Jeg fant derfor fram maling og utstyr, og pussa liksågreit opp gangen(e), alle tredører og soverommet. Ble jaggu bra! Lyst å legge ut bilde av soverommet, for det ble kanon!, men kanskje det er litt feil? Noen som vil se?
Ellers er det mye turgåing, uteleking og prøvesosialisering. Det er jaggu ei utfordring for mor også, for jeg er helt ærlig ikke særlig fan av å snakke med fremmede på gaten bare fordi vi har hunder til felles. Og ikke er Basse noe særlig interessert i å hilse på verken hunder eller mennesker. Han er fornøyd bare han får jakte på pinner og ballen sin, han. En liten skeptisk kar, men finnes ikke aggressiv i det hele tatt. Snill som et lam, lite lyd og MYE kjærlighet. Han er kjempeglad i å ligge på sofaryggen bak meg så han kan puste meg i nakken når jeg skriver, f.eks. som nå. Søte,søte, kjærlighetsballebullebasseluskegutten!

Et nytt år; og det er vi selv som bestemmer hva det blir til - så langt det lar seg gjøre. Takk og farvel til 2011 som på så mange måter har vært et traumatisk og ikke minst deprimerende år; for det å se tilbake på dette året vi har forlatt gir meg kun frysninger! Nytt år, nye mennesker, nye minner og nye erfaringer. Glad for de erfaringer og styrken fra erfaringene 2011 gav meg; på godt og vondt. Måtte 2012 bli et fint år for oss alle.

Ps. I'm back.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat