|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Godmorgen 
Så bra, Maria, den ene kiloen går av fort som svint vet du, når du bare kommer inn i normal rytme igjen 
Og så spennende med både barnehage tilpassing og snart skoleoppstart for deg. -Masse lykke til!
Før jul kjøpte jeg boka "Fristende lavkarbo" og prøvde ut mange av oppskriftene, men brukte søtning av blanding av sukrin og stevia og tilpasset litt. Lagde både forskjellige kaker og konfekt. Litt for mange, egentlig, hihihi.... Syntes det ble veldig vellykket. Den aller største favoritten, både min og ungenes, var Lavkarbo Troyka-ruter. Legde den ikke helt som i oppskriften i boka, da, brukte ett lag marsipan, ett lag nougat som jeg lagde av hasselnøtter, råkakao, fløte og søtning, samt ett lag gele laget av jordbær. Dyppet i sjokolade laget av råkakao....mmmm, farlig gode... Litt jobb å lage, men absolutt verdt innsatsen!
I dag er det tilbake til hverdagsmat igjen. Når sønnen drar til sin far i kveld, blir restene av julegodtet kastet ut. -Deilig at det kan lages slikt til spesielle anledninger, men absolutt ikke noe en bør ha som en del av hverdagskosten, tror jeg, altfor lett å komme inn i dårlige vaner med småspising på kvelden. I dag starter også dansetreningen opp igjen, skal bli godt å få rørt på kroppen også, for mye stillesitting har det også blitt i julen
|