|
Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen
Nå er huset tømt etter maange julegjester - litt trist og litt godt ! Syns jeg har vært ganske flink med maten, med litt ekstra har det jo blitt. Kjennes som om magen er større, men sånn er det vel med jula ! Skal veie meg til neste år en gang...
Det som er bra er at energien er på vei tilbake !! Jeg har gått flere skiturer - ikke i veldig høyt tempo, men har gått jevnt i 2,5 time, uten behov for ekstra mat! Hurra!! Kunne virkelig kjenne at musklene fikk energi hele tiden, at jeg ikke gikk tom. Det betyr at fettlageret nå kan brukes direkte som energikilde - og da nærmer jeg meg jo målsettingen min. Kommer altså ikke opp i høy fart, gemalen gikk fra meg (pleier å være omvendt), men det er første skritt. Vil ikke justere noe ennå, vil trene mest mulig på ketose, og så evt kombinere med litt mer kh hvis jeg skal ut på noe som krever mer fart senere.
Ellers har jeg hatt mange julegjester som syns lavkarbo er noe tull (jeg har ikke sagt til andre enn gemalen at jeg holder på) - men knekkebrødet og rundstykkene var så gode, at det måtte de spise hele tiden ! Sunne også, helt sikkert! Og alle de gode grønnsakene . Andre igjen hadde prøvd seg på lavkarbo, men gitt opp etter noen uker fordi det ikke ble noe resultat. Men etter litt spørring viste det seg at "ingen" hadde sagt at de skulle holde seg unna frukt, f.eks. Blir litt frustrert over at det er så mye halveis informasjon der ute, og at ernæringsrådet ikke kan ta dette på alvor og gi skikkelige råd !

|