Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-11, 12:21   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketogent som livsstil?

Skal du spise ketogent framover, og ikke har så mye overvekt å ta av, bør du ha en god andel fett i kostholdet ditt, jeg tenker minimum 70%, ca. Det er en grunn til at det kan fungere over kortere perioder med lavfett og lavkarbo (da tenker jeg på medisinske og legekontrollerte dietter som f.eks Eurodietten) når man har mye overvekt og mye kroppsfett å ta av, men det er ikke sunt i lengden eller ment som en livsstil, så spis fettet ditt!

Jeg selv har levd ketogent i mange år nå. Ikke alltid jeg er i ketose, det spørs litt på anledningen men mesteparten av tida er jeg det, men jeg merker meg ikke så mye av overgangene lenger, og det er også marginalt da det som stort sett tar meg ut av ketose er nøtter, bønner o.l.
Det viktigste for meg er å få i meg NOK fett, ellers føler jeg meg generelt dårlig -lavt blodsukker, vonde ledd etc. Og å spise nok! En av nakkdelene med ketose kan være at man ikke kjenner sult i samme grad som før, så det er greit å være obs.
Essensen er uansett at man må finne noe som passer for en selv, og føler du at det er ketogent kosthold, så kjør på! Men ha i bakhodet at kroppen produserer ketoner til opp til et inntak på gjerne drøyt 100 gram kh, selv om det ikke er målbart.

Løkke tell!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat