|
Sv: Du spiser ikke variert!
Jeg har samme problemet med enkelte familiemedlemmer, som ikke ser verdien av å sette seg inn i temaet selv, og spiser VG og gjengen med hud og hår. Her fungerer selvsagt ingen av de utmerkede argumentene FOR lavkarbo (de har jo allerede blitt "motbevist" av tabloidene). Jeg pleier rett og slett å si at jeg nekter å diskutere kosthold med personer som henter sin såkalte kunnskap fra tabloidaviser og andre useriøse kilder. Funker ofte! Helt utrolig hva som kan kalles journalistikk i dag. Skremmende.
Både blant kolleger og medstudenter har jeg opplevd spørsmål og skepsis- men stort sett (og da kanskje spesielt blant studentene) ser jeg at mange "hermer"- om ikke de endrer livsstilen sin, er det imidlertid flere som begynner å spise det samme som meg til lunsj og stortrives med det, i forhold til den tørre brødskiven eller den kjedelige, overprisede baguetten fra kantinen. Da oppdager de fleste at det ikke trenger å være hverken spesielt dyrt eller spesielt tidskrevende, og at det i aller høyeste grad er variert, spennende og velsmakende med lavkarbo-mat! 

|