Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-11, 00:01   #35
ToreH
Gjest

Sv: Hennesrittet 2012

Uflaks vil jeg si. Men tiden vil kanskje gjøre det bedre. Forstår også fysioterapeuten din, han vil jo bare du skal bli frisk. Men, hvis du kan øvelsene og ikke pusher mer enn hva du er blitt enig om med han så er jo du den beste til å si hva som er grensen.

Jeg fikk noen øvelser av min fysio og lege, samt kiropraktor på skulderskaden som jeg gjorde. I begynnelsen var det faktisk bare det å kle på seg og å løfte på armen uten belastning i ulike vinkler helt opp til smertegrensen. Etter 3-4 mnd kunne jeg belaste den mer og mer.
Men sykling var ikke det verste for meg, siden det var statisk å holde i styret. Se gjerne på deg selv i speilet når du sykler. Tilstreb minst mulig bevegelse på kroppen, hverken fra side og opp og ned. Det er kun beina som skal jobbe.

Ser mange på spinning som har feil teknikk, de hopper både opp og ned og har store bevegelser på overkroppen fra side til side. Det belaster armene veldig og du bruker mye krefter som ikke forsvinner ned i pedalene, men ut i det store intet.

Verdt å ta en titt neste time, så kan du lære mye bra teknikk bare av å se på andre syklister (som kan å sykle).

Lykke til, Nellie! Syklister er kule mennesker...hehehe

Svar med sitat