|
Sv: Hennesrittet 2012
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Nei, men syklister er noen tøffe jævler vettu, og du er en tøff jævel .
Hvis det er fare for å skade/slå opp skaden så kan sykling/spinning dog være litt vel tøft. Men sitter du korrekt på sykkelen så skal ikke mye vekt ligge på styret og armene. Har du for mye vekt på styret, så er innstillingene feil. Du skal kunne slippe styret og holde samme posisjon på sykkelen. Hendene skal "hvile" liksom Få noen til å vise deg korrekt sittestilling, så kan det gå bra, du må nesten prøve deg frem.
Har kun kræsjet i 50 km/t i konkurranseritt, seilet bortover på asfalt på ræva, ryggen og hofta. Besvimte, vekket opp av bekymret bussjåfør....deretter satt meg på sykkelen og syklet videre til mål. Hadde for mye adrenalin og vilje til å bryte rittet. Dro til legen etterpå med helvetes smerter, men ikke noe brekt kun kraftig forslått og hjernerystelse. Egentlig helt greit at jeg ikke skulle sykle dagen etterpå kjente jeg 
Det er ikke å slå opp skaden jeg er bekymret for. Det kan jo skje, eller.. Det holdes godt sammen av titanium og x-antall skruer, så må evt tryne likt igjen for at det skal skje.
Problemet er at styrke og range of motion må trenes opp helt fra bunnen ved et slikt brudd. Så jeg drar maks fem kilo på høyrearmen nå. Løfter litt tyngre, men er redd det blir for tungt for skuldern med den belastninga spinning og hvertfall utesykling er. Skal prøve min første spinning etter bruddet, nå på lørdag, så da får vi se.