|
Sv: 4åringen sulten etter måltider. Erfaringer?
Opprinnelig lagt inn av Imp, her.
Snuppa vår er altså det. Spesielt etter middagen, klager hun over at hun er sulten og vil ha mer mat. Det er vanskelig å finne ut om hun faktisk ER sulten, eller om hun sier det bare fordi hun vil ha dessert/frukt eller lignende, det er det mannen mener.
Jeg derimot mener at hun burde spise mer lavkarbo, mere fett. Selv får jeg veldig sultfølelse hvis jeg spiser et blandet høykarbo/lavkarbo-kosthold..og frukt og...så nå er jeg veldig der at hun skal kutte ut grøt og brødskiver, og spise lavkarborettet, for å se om det hjelper..det er jo ikke noe godt å gå og være sulten når man egentlig ikke burde være det.
Noen venner av meg hadde en sønn som alltid var sulten - uansett om han nettopp hadde spist og uavhengig av hvor mye han hadde spist spurte han alltid etter mer mat. Da gutten var rundt 6 år gammel tok de ham med til Fedon Lindberg og fikk hjelp til å sette opp et kosthold for gutten som holdt ham mett og fikk ham til å slutte å gå og be om mat hele tiden.
Jeg vil tro du i utgangspunktet har god greie på hva slags mat som er fornuftig å spise og ville nok anbefale deg å legge om til et Lindberg-kosthold med vekt på langsomme karbohydrater for datteren din sånn i første omgang. Du kan jo eventuelt lese Lindbergs bok 'Barn i balanse' dersom du trenger tips til hvordan dette best kan gjennomføres.
Alle mennesker har bare godt av et stabilt blodsukker uten store svingninger - uansett alder!
|