Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-11, 20:15   #41
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Får du i deg for mye, så fikser kroppen det selv. Bare prøv å spis en spiseskje med salt du (eventuelt løst opp i ett glass vann som du drikker) og se hva som skjer. Spoiler: du spyr ganske så fort.

Det skal mye salt til for at det er for mye. Men det kan bli for mye av alt. Til og med vann. Mange får i seg for lite salt faktisk. Særlig siden det er så fokus på at man skal drikke så mye vann. Jo mer vann du drikker, jo mer salt må du ha. Vannet skyller med salt ut av kroppen.

For lite salt er farlig. Jeg leste en artikkel om ei som drakk fem liter vann og var på en suppediett (sikkert med lite salt i tillegg). En natt lå hun og skalv og det frådet ut av munnen. Heldigvis hadde hun en mann ved siden av seg i senga som fikk ringt til ambulanse.

Jeg havnet på sykehuset for halvannet år siden med lammelser på hele venstre side fordi jeg hadde for lite kalium i kroppen. Jeg drakk mye vann. Derfor er det viktig å ta ketolysetabelettene samt få sjekket elektrolyttene av og til.