Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-11, 07:21   #46
lillekri
Medlem

Medlem siden: Jun 2011
lillekri er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Siden mai 2011 er det 20 kilo som er borte. Jeg tror jeg er omlag 5-6 kilo unna målvekten min. Ihvertfall er det det målet jeg har satt meg, men jeg er ikke sikker på om kroppen min vil helt ned dit. Dette fordi det har gått fryktelig tregt nedover de siste 3 kiloene og jeg antar at det er nettopp fordi kroppen egentlig er ganske fornøyd, eller noe sånn.

Sykt flink du er! Leste at kroppen trenes opp til å klare seg på ekstremt lite kalorier ved langvarig kaloriunderskudd, så på slutten må man bli litt mer ekstrem for å lykkes. For meg ble det IM med doble fastedager. (Litt mat onsdag og helg. Ellers kun te/kaffe og litt kakaopulver løst i vann.) NB: Gjorde dette kun i 3mnd for å klare siste 5kg etter nedgang på 17kg. Tok pause fra styrketrening i denne perioden.

Sunnere strategi for lavere fett% kan være å øke muskelvekt i en periode (styrketrening + litt større matinntak). Sen-høst/jul er bra tid for dette etter min mening. (elsker fårikål, finnbiff, ribbe etc :P)

Så nå er jeg opp noen kg igjen, og klar for ny vekt-nedgang til lavere fett% enn sist.

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat