|
Hvitløksallergi?
Jeg har aldri vært plaget med matallergi før, og er derfor relativt grønn på hele greia, og lurer derfor på et par ting, om noen har noen erfaringer eller slikt å komme med, hadde jeg blitt veldig, veldig glad! 
Jeg har spist lavkarbo i snart ett år, og stortrives. Kort tid etter jeg begynte, merket jeg at jeg tidvis fikk en hevelse i svelget, kjentes litt ut som da mandlene var hovne (fjernet da jeg var 19, så er ikke problemet), ubehagelig å svelge, litt sånn "tett", men aldri mer enn at det bare var litt ubehagelig, og varte i noen få timer. På høsten i år kom jeg fram til at det sannsynligvis er hvitløk jeg reagerte på. Har etter det holdt meg unna, og ikke hatt noe mer halsproblemer av den sorten. Men, i går, glemte jeg meg helt bort, og spiste mat med en grei mengde hvitløk i... Noen få timer etterpå ble jeg veldig sliten, og tok meg en lur. Når jeg våkna, var det så hovent i halsen at jeg hadde problemer med å svelge og puste, hadde helt forferdelig vondt i hodet, vondt i muskler og ledd, og huden kjennes varm og gjør litt vondt når jeg stryker på den, litt sånn som det blir når man har feber (tror dog ikke at jeg faktisk har feber). Dette er nå rundt 18 timer siden, og jeg har fortsatt alle symptomene, dog ikke like ekstremt som da jeg våkna.
Som sagt, dette er helt nytt for meg, og jeg veit liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Burde jeg ta en tur til legen? Må jeg ha medisiner for å bli kvitt ubehaget nå, eller kan det gå over av seg selv? Er det normalt?
På forhånd takk til dere som gidder å lese gjennom panikk-innlegget mitt, mens jeg sitter her med døsig blikk og puster med munnen åpen.. 

|