|
Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?
Min plan for dagene utpå nyåret blir
- frokost: lavkarboskiver/fiberrik med kokt egg, smør og majones. Kjapt og godt.
- lunsj: salat eller suppe ala sykehussuppen; dvs med hodekål, grønn paprika, chili, sellerirot/stang, løk hvitløk, tomater, brokkoli og litt rester av pinnekjøttet. Jeg er gørrlei gryteretter. I allefall pr NUHH!
- middag: det samme som resten spiser bare med brokkolien min i stedet for poteter.
- kvelds: salat eller suppe... Lager såpass mye at det blir til lunsj dagen etter. Eller rett og slett ost.
Jeg har sjelden behov for mellommåltider. Hvis tilfelle så blir det nøtter. Fortrinnsvis paranøtter eller valnøtter.
Jeg drikker i utgangspunktet lite brus, men er glad i Bris. Kommer til å fortsette med det.  Te og vann. Sambo er så glad for at jeg har begynt å like øl igjen så jeg bevilger meg nok en flaske eller to av hjemmelaget øl i helgene. Rødvin er jeg gørrlei...  Jeg ble faktisk anbefalt av ene legen å drikket et glass rødvin eller to hver kveld da jeg var som puskest i fjor vinter. Av hvilken grunn han anbefalte dette vet jeg ikke, men jeg ble altså bra lei rødvin og det kommer til å bli lenge før jeg drikker det igjen.
HVIS jeg skal kalle noe for utskjeielser så må det være at jeg ikke begrenser meg på ost!!