Vis enkelt innlegg
Gammel 25-12-11, 23:14   #28
ToreH
Gjest

Sv: Hennesrittet 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Da er det vel snart på tide å begynne å trene litt sånn målrettet mot detta.. Vet ikke helt hvordan det er for meg å spinne enda, mtp på skuldra.. Men må vel bare prøve og se hvordan det går.

Tenkte noe sånn som en 4 x 4 spinningtime, en 4 x 4 økt på ellipsemaskin og en økt geriljakardio i uka også langkjøring da de har det i spinningsalen.. Til våren blir det jo endel langkjøring ute, så får satse skikkelig på den delen da.

Nå er jo kondisen heeeelt nede på et bunn-nivå, så det skal ikke så mye til for å få bygga den opp.

Et lite treningstips til en so skal sykle?

Rittet er flatt men 7 mil langt, dvs du bør ha flest lange, rolige turer på sykkel som varer i mer enn 3 timer. Dette vil styrke muskler, sener og gi grunnkapasitet. Hard intervalltrening kan bli for tøft for kroppen på sykkelen. Når jeg sier rolige turer, ja da mener jeg rolige turer...det er ofte vanskelig når man føler flyten, men man skal ikke ligge og presse i puls da. En og annen øky i uka bør være typisk hard intervall, men flest laaaange, roooolige sykkelturer på 3 timer eller mer er helt klart å anbefale fremfor korte raske harde turer

Just a tips.

Svar med sitat