Tråd: Kalkun
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-12-11, 22:15   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: kalkun

Googler du stuffing finner du maaaaaange oppskrifter på det og annet tilbehør til kalkun.
Det enkleste er å fylle den med epler og svisker, men det er jo ikke akkurat lavkarbo.
I fjor hadde vi en variant med sopp, og bacon og kyllingkjøttdeig blant annet. Kjempegodt!

Jeg overdriver alltid og har masse tilbehør i alle varianter både vegetar og med kjøtt og noe nytt og... og..... og maisstuing MÅ man jo ha!

Husk å lage "lommer" over alt i skinnet og propp fulle av smør blandet med hviløk/krydder etc etter smak!

Passer på å ha mye vann i pannen og lager saus av skyen som blir. Kokes opp med fløte og tyknes med feks ost eller egg!

Tror det var det jeg kommer på nå! Har alt begynt å planlegge nyttårskalkunen!

Kom på noe! Kan være vanskelig med gratinerte greier som skal stå lenge i ovnen om du ikke gjør det ferdig på forhånd og bare varmer opp. Kalkunen skal jo stå i timesvis!