Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-11, 11:08   #11985
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Høres nesten ut som det kan være starten på en sti på øyet
http://nhi.no/oye/oyelokkslidelser/s...olum-3564.html
Ikke særlig godt nei.........

Er det sti på øyelokk eller våtlinje så fikk jeg engang et kjempebra tips for å få talgkjertelen til å åpne seg.
Man tager en ren vaskeklut, håndduk eller noe sånt og lager en tupp. Denne tuppen dypper man i glovarmt vann. Nå tuppen er så avkjølt at den såvidt er tolererbar (må altså være så varm som man tåler uten å få brannskade) legger man dette over området med sti. Er det på våtlinja kan det lønne seg å gni forsiktig med den varme kluten. Gjenta oppvarming og forsiktig pålegging(gniing).
Ser dette står i linken også.

Dette løser opp talget og om man er heldig så begynner gørra å komme ut og "ordne seg selv" etterpå.