|
Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Dette synes jeg er trist. Vi har et samfunn som legger opp til at man så godt som må ha barn i barnehagen. For de fleste gjelder dette faktisk mesteparten av den våkne tiden. Om de voksne som da er omsorgspersoner for barna i denne tiden ikke skal ha noen form for oppdragerrolle blir det en merkelig generasjon, frykter jeg.
Jeg har full forståelse for at dette må skje i samarbeid med foreldrene, men jeg kan ikke se at det ikke skal skje i det hele tatt? Dessuten ser det da vitterlig ut som at barnehagene allerede nekter barna den maten foreldrene ønsker de skal ha - til en viss grad.
Tror du misforsto litt her...
Selvfølgelig prøver vi.. Hver eneste dag blir det spurt, tilbydd andre pålegg, men når barna nekter er det fint lite vi kan gjøre. Hva tror du hadde skjedd med meg om jeg hadde nektet et barn å ha prim på skiva? Jo, jeg hadde blitt hudflettet av ei forbanna mor..
Og dette utsagnet:
Sitat:
Dessuten ser det da vitterlig ut som at barnehagene allerede nekter barna den maten foreldrene ønsker de skal ha - til en viss grad
blir for helt feil altså. I en perfekt verden på en rosa sky hadde alle fått det som de ville. Muslimene hadde fått en bhg uten melkeprodukter og uten svin osv, de som spiste kosher hadde fått det, lavkarbo-folk hadde fått lavkarbomat osv.... Men nå lever ikke vi der, gjør vi vel? Vi har budsjetter å følge, anbefalinger å følge og må gå etter flertallets ønsker.
Det er ikke mulig å innføre lavkarbomat i tillegg til resten. Det er tidkrevende å lage til to forskjellige måltider, det bli mer mat i søppla (som betyr penger ut vinduet)
Og som sagt, de foreldrene som er så i mot statens anbefalinger får sende med ungene mat selv. Tro meg, vår hverdag er mer enn hektisk nok..
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Du har en forfriskende diskusjonsteknikk :-)
-
Spør man dumt får man dumme svar

"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
|