|
Sv: Prednisolon/Kortison
Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.
Ja. Hvis jeg går over til lavkarbo på rundt 100kbh og fortsetter å trene aktivt, vil jeg ha noe vektnedgang da? Har jo noen få kg igjen og er ganske grønn på lavkarbo utenom ketogent kosthold.
Ingen kan garantere vektnedgang for din kropp. Men du kan prøve. I følge Mark Sisson (Primal Blueprint) så er det iallfall sannsynlig at du vil kunne fortsette vektnedgangen inntil mellom 100-150 som han regner som vedlikehodsområde for de fleste. Ikke er det sikkert at du må så høyt heller for å gå ut av ketose eller for å få noen effekt på utslettet. Det er jo store individuelle forskjeller på hvor lavt man må for å gå i ketose iallfall.
Men man regner med at glukosebehovet er ca 120-150gram daglig og at det er dette som må erstattes så langt som mulig via ketose i et ketogent kosthold. (Man regner med at hjernen fremdeles "krever" ca 30g glukose, selv når den går på ketoner. Dette kan - såvidt jeg har fortstått - hentes fra proteiner, men det krever da at alle omdanningsprosesser fungerer knirkefritt.)
Jeg viil uansett tro at dersom du trener en del ting som tømmer musklene så vil dette gå helt knirkefritt for deg - fordi du da uansett vil bruke glukosen i stedet for å la den sloshe rundt i blodet...