Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-11, 12:26   #12
nightly
Medlem

nightly sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 40
nightly er ny på veien

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Flere steder serveres typisk billigste kneipp, billigste syltetøy og liknende på SFO. Jeg forstår GODT foreldre som ønsker bedre mat på SFO enn det.

"Drikke baconfett" - jada - jeg tror nok heller foreldrene har etterspurt sunnere mat enn det som faktisk serveres, og det burde virkelig endres.

Jeg synes det er direkte dårlig å avfeie forslag om endring med tåpelige utsagn om å "drikke baconfett", og samtidig servere junk som tilogmed er ganske langt i fra statens kostholdsråd. (Hvorfor skriver ikke media om hvor dårlig kostholdet er på SFO?)

Jeg kjenner ikke SFO i Sande, men regner med at det er som de SFOene jeg har hørt om (det finnes kanskje en og annen bedre SFO rundt omkring, men det er definitivt dårlig mat på en del av dem - det vet jeg).

Ja, og vet du HVORFOR de gjør det? Fordi de ikke har penger til å kjøpe brød til 27-30 kr pr stk. Og om foreldrene ikke liker dette, får de da lage matpakka selv.
Og vet du en ting til? Jeg har jobbet på plasser der de kuttet syltetøy, prim og brunost pga for mye sukker. Vet du hva som skjedde da? Jo, flere barn satt å spiste tørre brødskiver fordi de likte ikke leverposte, smøre ost eller makrell i tomat.. Og det er faktisk ikke greit..

"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat