Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-11, 13:32   #12
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Trenger litt hjelp her!

Nei til mye fløte, ost og melk om du reagerer på det. Og ja til masse grønnsaker, gjerne stekt i godt med smør og så passelig med kjøtt eller annen proteinkilde til.. Jeg følger riktignok ikke ketolyse, men har testet en del hva som funker og ikke for min del når jeg ikke har så mange kg som skal vekk. Det hjalp godt for min del å kutte ost, men beholdt litt fløte/melk til kaffen f.eks. Store mengder krem/fløte gir lett stopp for meg, men jeg har det ikke så travelt. I perioder spiser jeg gjerne to hovedmåltider i stedet for tre. For meg funker det å spise frokost, ta lett på lunsj og så spise mer til middag igjen. Men jeg sulter meg ikke av den grunn. To egg sammen med en god porsjon smør til frokost holder meg mett til langt over lunsjtid. Handler vel om å lytte til kroppen og spise når man er sulten også. Andre spiser ikke frokost, men lunsj og middag.
Jeg la inn det jeg spiste på diett.no et par dager for noen mnd siden og fant at jeg spiste mer protein enn det som sannsynligvis var mitt behov. Det hjalp å redusere litt der. Man må av og til prøve og feile litt og ta lærdom av det. Vi er alle forskjellige. Det som virker for andre virker kanskje ikke for deg og omvendt.