Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-05, 22:17   #11
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det stemmer at barene inneholder 2 netto karber pr stk. Du skal ikke regne med fiber og sukkeralkoholer/polyoler.

Men når det er sagt så er det en kjent sak at flere reagerer på dem. Enten med magevondt, luft/diare, - eller at vekta rett og slett står stille.

Jeg har i den siste tiden blitt gjort oppmerksom på at det med sukkeralkoholer er et slags "smutthull" i reglene. Det er godt mulig at det er en mye større andel enn det som er oppgitt som faktisk blir fordøyd av kroppen. Det kan være en av grunnene til at vekta står stille. Det er også sikkert flere som får en allergireaksjon på sukkeralkoholene, noe som også er et problem.

I tillegg virker det på meg som om bakterier er like glad i sukkeralkoholene som i sukker. Merker selv at jeg blir dårligere av sukkeralkoholer. Merker det på tennene også. Det kan forklare en del av mageproblemene (i tillegg til at det er mye vannløselig fiber da).

Er helt enig med det du sier. Barene bør i grunnen sees på som søppelmat på lik linje med annet godteri. Enhver som vil gå ned i vekt (eller opp for den sakens skyld) bør legge vekt på et sunt kosthold, basert på mest mulig hele matvarer.