Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-11, 14:42   #40
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Dere som har mistet mye hår ...

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Det holder med en gang om dagen.

Nei, jeg refererte til de 8 første dagene da det skulle vaskes 2 ganger om dagen med to shamponeringer hver....

Siden, står det på bruksanvisningen, skal det vaskes som normalt, men med to shamponeringer og god skylling. Jeg bruker Nisimkuren hver gang jeg vasker håret og ingen andre produkter enn Nisims. Dette bare for å være tro mot kuren og ikke sluntre unna. Så har jeg i allefall mitt på det tørre
Jeg bruker i tillegg Nisims hårekstrakt for å få håret til å gro fortere tilbake igjen. Om det er det som gjør at håret vokser tilbake kan jeg ikke si, men jeg har i allefall prøvd det ut så kan en ikke klandre seg selv for ikke å ha prøvd. Men jeg fikk jo opp igjen en hel del nye hår i vår også selv uten at jeg hadde prøvd Nisims produkter........Problemet var bare at jeg mistet hår i en ny omgang og også de nye hårene forsvant
Det står på produktomtalen av ekstrakten at en i løpet av det første året kan få vekket opp igjen alle hårsekker en har mistet hår ifra de siste 3 - 4 årene. Om alle de hårene kommer opp igjen vil jeg få hår like tykt som en sau...vel, det skjer kanskje ikke, men jeg skal i allefall prøve å bruke ekstrakten en hel del i løpet av dette og neste år.....

Ojsann Photo! Så tynt har håret mitt aldri vært, men det ble veldig rosa i hårbunnen så det var tydelig at der hadde det vært noe som var blitt borte

Godt at du har fått igjen hår etter dette.....

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Som Bestemor ser det ut for at jeg har fått en del nyvekst i tinningene. Håper virkelig at det er tilfelle.

Er du også Bestemor?

Hos meg kommer håret tilbake først i pannen...mister fortsatt litt hår i tinningen så det har nok ikke kommet igang med å vokse ut igjen der ennå..... Men det kommer forhåpendligvis snart..Vil møte våren med tykkere hårmanke slik at livet kan begynne på nytt igjen etter vinterhvilen med ny giv og energi.....

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg vet ikke hvilke prøver legen har tatt, men tviler på det er hormonelle. Tipper mer vitamin og stoffskifteprøve.
Jeg har begynt å tenke på om jeg kan ha for mye testosteron? Nå har jeg ikke andre plager som skulle tilsi det, men kan det kanskje være ?

Men du må da be om å få utskrift av alle prøvene slik at du selv kan følge med og sjekke om det stemmer med det du har lært...det er ikke sikkert at legens oppfatning bestandig er den riktige.....Kanskje ligger du lavt på noen verdier som burde vært høyere...... f.eks ligger anbefalingen på D-vitamin for lavt i Norge i forhold til det som blir anbefalt i Amerika ....
Testestoron er det liten vits i å måle da den varierer såpass mye i løpet av måneden at en måtte holde på å måle hver dag for å få et gjennomsnitt...og det tror jeg neppe du får legen din med på.... Men sjekk stoffskiftet og da spesielt T3 (var det ikke det smgj? )
Vitaminer og mineraler er viktige for håret såvel som resten av kroppen, men det tar lang tid å bygge opp et lager av disse når de har vært lave.....

I tillegg har vi det genetiske...ikke alle er velsignet med tykt friskt hår hele livet...tar meg i å se på gamle damer som har det tykkeste vakreste hår og så ser jeg på andre gamle damer som knapt har noe hår i det hele tatt....Jammen er det mye urettferdighet ute og går på hårfronten du....

Sist redigert av Bestemamma : 16-12-11 kl 15:09.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat