Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-11, 09:47   #15
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Sv: Tom for energi!

Takk for gode svar!
Index, din historie høres fantastisk ut. Men jeg har lovet meg selv at jeg skal teste ut ketose et par måneder - skjønner jo at det kan ta tid - for å se om det kan funke. Men det kan godt hende jeg øker på kh hvis jeg syns det fungerer dårlig etter det. Men jeg vil ikke gjøre det for tidlig, jeg syns de første ukene (det tok nesten en uke å komme i ketose) var utrolige slitsomme. Helst unngå det igjen !

Det er riktig at jeg ikke har veeeldig mye å ta av, og jeg har respekt for det Torkil sier om at ketolyse er en kur for sterkt overvektige - og at man bør over på et mer Fedon-aktig kosthold etterpå.

Samtidig leser jeg jo at mange her inne velger å leve ketogent, ikke bare lav karbo, i mange år, uavhengig om de vil ned eller opp i vekt, eller holde seg stabil. Og at de føler seg mye bedre med det. Det er veldig interessant, syns jeg.

Jeg teller altså ikke kalorier , men legger ofte maten inn på Diett.no for å sjekke antall g kh og prosentandelen fett. Og om det er andre næringsstoffer jeg bør være obs på. Og da kommer kaloriene fram på lista... Jeg mener fortsatt at det er godt samsvar mellom det jeg blir god og mett av, og det kroppen normalt skal forbruke.

Jeg skal gi det mere tid, og kanskje øke noe. Og kanskje redusere kondisjonsambisjonene, men mosjonere mer rolig? Gå tur?

Det er veiedag i dag, og jeg har faktisk gått ned 400 g (etter 2 ukers stillstand). Det kan være mye tilfeldig i det, men hyggelig er det jo...

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat