Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-11, 14:27   #28
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lov å kose seg litt i julen?

Opprinnelig lagt inn av gievlos, her.

Hei alle sammen! Nå har jeg "lusket utenfor vinduet" her på forumet en måneds tid, og nå våger jeg meg innenfor... Jeg må først si at jeg er HELT IMPONERT over at alle dere her inne er så flinke, kunnskapsrike, dedikerte og rause! Her kan en helt klart hente både trøst, veiledning, velment kritikk, oppmuntring og tips i massevis! Håper jeg kan være med å birda...

Så til tema: Julen og hva som er "lov": Først og fremst tenker jeg det er opp til meg selv hva jeg tillater meg å spise, men så er det jo ikke så enkelt likevel, da... Skal bo 10 dager på gjesterom hos mine gamle foreldre, dvs alle måltider inntas hos en velmenede mor som ikke vet hva godt hun kan sette på bordet! Jeg kan uten å skuffe unngå alt med mel siden jeg har søliaki og ikke kan fordra de glutenfrie alternativene. Karber spart... Men hvordan kan jeg takke nei til fete, søte desserter, gode viner og så videre når hun ser på meg med det sårede blikket??? Er stygt redd for at 6 kiloene jeg har mistet i høst raskt vil være på plass igjen, og jeg har 20 til som skal vekk. Jeg mister ikke et gram uten å jobbe hardt for det, så denne julen blir en utfordring... Hva gjør jeg?!

Heisann
Siden du skal være der såpass lenge så har jeg den dag i dag-altså jo før jo bedre tatt meg en skikkelig prat med din mor. Fortalt henne hvordan du har det og at du prøver å gå ned i vekt. Derfor må du passe på inntaket. Og gjerne skriv ned en liste med ting som du kan spise, det er mye enklere spesielt hvis hun er av den eldre garde.....For da kan hun kjøpe inn og evt lage til ting slik som hun alltid har gjort. Med bare litt andre ingredienser?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat