|
Sv: Norsk "biggest loser"?
Opprinnelig lagt inn av timich, her.
Alle TV-program blir jo laget for å tjene penger Slik er det bare. Slik jeg ser det er ikke dette bare andre personers tragedie, det er faktisk også deres suksess - de aller, aller fleste som er med får en mye bedre helse etterpå. Og på samme måte som jeg liker å se at noen synger seg til topps i Idol (personer som kanskje egentlig er helt ukjente, og som gjennom programmet får en unik mulighet til å profilere seg) så liker jeg også å se at noen gjennom hardt arbeid kan få til å miste såpass mange kg. Jeg syns også det er inspirerende
Det viser jo at det faktisk er mulig å få til, biggest loser feberen herjer 
Men hvor suksessrikt det er på lang sikt for alle kan diskuteres. Det var jo 1 som deltok i de første sesongene som brukte ca 2 år på å bli like stor som han var. Han klarte bare ikke disiplinere seg mht fortsatt trening og kostholdstenkningen han lært ila de 6 mnd serien varte. Han ble derfor invitert til å bli med en gang til.
Men dette vil jo kunne skje med noen personer uansett hvilket kosthold og treningsregime man underlegger seg. Likedan kan man se på serien at noen av de som stemmes ut tidlig bruker de prinsipper de lærte til å gå ned og bli enda bedre fysisk form enn de som fortsatt er med i serien. Var en sesong hvor dette skjedde. Hun ble stemt ut tidlig, men fortsatte i samme trend og vant nesten hele greia på egen hånd. Hun fikk bare den starten og veiledning hun trengte for å ta seg i nakkeskinnet.
Det syntes jeg var imponerende og inspirerende
|