|
Sv: Hvor mye karbohydrater om en også teller kalorier?
Tusen takk for svar har gått og tenkt endel på den prosentfordelingen og mengde karbohydrater og egentlig stresset litt med det hele.
Helsemessig synes jeg det fungerer helt supert! Jeg har masse energi (for første gang i mitt liv opplever jeg tendenser til å være rastløs), trives med trening, om det er travelt kan jeg gå timesvis uten mat uten å få lavt blodsukker og bli irritabel, er aldri syk lenger. Og det viktigste av alt, ikke vondt i magen! Og som du skriver Nerthus, om det føles greit så er det jo en indikasjon på at noe er rett
Jeg må svært lavt på karbohydratene for å komme i ketose, så på 30 er jeg nok ikke det (tror jeg da). Hvis jeg går veldig lavt på karb blir jeg deprimert. Helt merkelig, men leste i Hexenberg eller Dahlqvist (?) sin bok at det er slik for noen ytterst få. Så er bevisst på å ikke gå under 30 gram per dag av nettopp den grunn. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok vært enda strengere. Men legger bare til litt gulrot, blåbær og fiberrik så er jeg på 30 gram.
Igjen, takk for svar. Blir så glad for at dere bryr dere Da fortsetter jeg på samme måte, og satser på at de siste kiloene forsvinner sånn sakte men sikkert og!
|