Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-11, 18:28   #38
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hjerte- karsykdommer og fett

Opprinnelig lagt inn av Juliebw, her.

Der tar du helt feil! Jeg har snakket med legen om å ha lavkarbo som en livsstil, og hun anbefaler på det sterkeste at jeg ikke spiser mye mettet fett. Faren min har utdanning innenfor helse og vet også mye om sånt. Jeg liker lavfett-lavkarbokostholdet best, da jeg synes det passer best til meg og slik jeg vil ha mitt kosthold. Du kan ikke si at ingen anbefaler det, da jeg har blitt anbefalt det Det finnes andre typer fett man kan spise mye av, slik som man finner i fugl og fisk. Dette regnes da som fett, og da blir det jo ikke lavfett-lavkarbo hvis man spiser mye fett!

Og du stoler på legen og din far fremfor å stole på nyere forskning,,,,,,,,ja,ja..........Verden vil bedras...

Slik du vil ha ditt kosthold....Men når 99% av oss her inne ikke deler ditt syn, er du her bare for å misjonere for lavfett/lavkarbo ?????
Tror ikke vi vil la oss by det....

1... Vi vet at mettet fett er sunt for oss når vi har et karbolavt kosthold.....
2....Når du har et karbohøyt kosthold er det ikke så lurt å spise for mye fett uansett mettet eller umettet......
Kan du ta dette med tilbake til din far og legen din og høre hva reaksjonen deres på det blir?

Opprinnelig lagt inn av Juliebw, her.

Jeg liker lavfett-lavkarbokostholdet best, da jeg synes det passer best til meg og slik jeg vil ha mitt kosthold.
Det finnes andre typer fett man kan spise mye av, slik som man finner i fugl og fisk. Dette regnes da som fett, og da blir det jo ikke lavfett-lavkarbo hvis man spiser mye fett!

Edit: Du spiller på to hester her....både lavkarbo/lavfett og lavkarbo/høyfett av flerumettet-umettet type....Hva blir det til?

Sist redigert av Bestemamma : 14-12-11 kl 18:39.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat