|
Sv: DN 10/12-2011: Knusende dom over lavkarbo
Jeg husker jeg kommenterte denne på FB etter å ha lest den og da sa jeg meg enig i mye av det som sto der. Toppidrettsutøvere bør vel ikke legge om dietten uten å forvente at kroppen vil bruke noe tid på å tilpasse seg og normalvektige som ikke går opp i vekt når de spiser seg mett gjør sikkert noe riktig i utgangspunktet. Når jeg sitter i lunchen på jobben derimot er det få normalvektige og INGEN toppidrettsutøvere. At toppidrettsutøver x spiser sjokolade på tur betyr ikke at jeg skal gjøre det samme når jeg ser han på tur fra sofaen. Media bør sammenligne lavkarbo med overflod og ikke kostholdet til en idealistisk normalvektig.
Noe annet morsomt med kommentarer til lavkarbo er jo en del kokker og matkjennere som sier lavkarbo er tull og kommer med forslag til matretter - som for meg høres ut som lavkarbo.. Hellstrøm f.eks. mener i H Rydder opp at man skal bruke grønnsaker i suppe og ikke maismel, men sier lavkarbo er tull i avisen.. Arne Hjeltnes gjorde noe liknende og ville ha seg frabedt lavkarbo, men anbefalte noen sekunder seinere en laksetallerken som for meg var midt i blinken for en lindberger.
Sist redigert av sylwester : 14-12-11 kl 17:02.
Årsak: la til nedre seksjon :)
|