Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-11, 11:09   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Smørklumpen ute av havresekken til Tinebukken?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det er jo egentlig litt rart at det nesten bare er en smør produsent i norge. Når jeg har vert/bodd i utlandet har det vert mange produsenter av smør

Ja, på Kypros spiste jeg irsk smør... (Elendig å steke i fordi det inneholdt altfor mye melkeprotein/melkesukker og ble brunt før egget var stekt, men smakte nydelig. Kerrygold het det.)
Tine er jo dobbelt beskyttet i og med at det er et landbrukssamvirke med så godt som påtvunget medlemsskap - og produksjonsforvalter, i tillegg til de tollmurene vi har på melk og kjøtt.
Vel - kanskje det kan bli løsning på snippen? Noen flere nisjemeirier hadde ikke vært utav veien. Flere plasser for bøndene å selge melka også.