|
Sv: Har virkelig kjørt meg fast
Har du fryser hjemme og tilgang på micro på jobben? Det kan hjelpe deg i planleggingen både til frokost/lunch men også når man kommer sent hjem og må ha noe raskt. Har du ikke fryser vil jeg aboslutt anbefale deg å vurdere å investere i det om du har plass.
Jeg tar helger der jeg lager opp supper, gryter, pizza, omelett, muffins osv som jeg har i fryseren (utrolig hva man kan putte i fryseren). Disse prøver jeg å ta opp kvelden før og lager meg en "matpakkepose", der jeg har oppi alt jeg planlegger å spise på jobb dagen etter (inkl vitaminer/mieraler, teposer m.m.) Glemmer jeg det er det ikke så farlig så lenge man har micro tilgjengelig. I tillegg lager jeg min egen frokostblanding og knekkebrød, jeg lager store porsjoner og spiser ikke av det hver dag så det varer lenge når jeg først har lagd det.
Ellers har du fått utrolig mange flotte og gode råd. Du sliter med planleggingen og det er egentlig nøkkelen til dette kostholdet. Men kan du få orden på motivasjonen din, er det også enklere å planlegge. Les deg opp på relevant litteratur som bl.a. Nerthus skriver og sett deg ned noen timer og lag deg en liste både over hva motivasjonen din er (heng på kjøleskapet) og gjerne en ukesmeny, eller månedsmeny dersom du klarer det. Så kan du handle inn og kokkelere litt.
vi heier alle på deg, dette får du til . Klem
|