Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-11, 03:35   #25
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: DN 10/12-2011: Knusende dom over lavkarbo

Jeg synes det er litt spesielt at de som er hellig overbevist om at lavkarbo er svært usunt og direkte farlig, har helt feil oppfatning av hva lavkarbo er.
Et av argumentene som jeg ser svært ofte er at lavkarbere unngår grønnsaker, frukt og bær.
Ja, jeg vet enkelt kjører en slik greie, men de aller, aller fleste som lever lavkarbo (altså ikke disse som skal slanke seg to uker for og få på kjolen til julebordet for så og stupe uti karbofatene) spiser minst like mye grønnsaker som før. De fleste spiser faktisk mer.
Og selv om mange lavkarbere er redd for frukt, så er det ikke alle som er det. Svært mange med moderat lavkarbo unner seg jevnlig bær og kanskje noe frukt.

Og hvis noen virkelig tror man kan få helseskader av og kutte ut bløtkaka, vaflene og svelene, så har man virkelig misforstått